דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי קרימינולוגיה - כדי להשתלב בתחום באופן המקצועי ביותר 

מאת    [ 13/02/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 1971 פעמים ]

לימודי קרימינולוגיה, שהפכו מבוקשים מאד בשנים האחרונות, הם חלק מבית הספר לחברה וממשל ומוצעים על ידי המכללות והאוניברסיטאות השונות. לימודים קרימינולוגיה מתאימים לכל אלה, המגיעים מתחום אכיפת החוק, המעוניינים להרחיב את הידע שלהם בנושא, על מנת לשלב אותו בפועל במסגרת עבודתם.

 

מה כוללים לימודי קרימינולוגיה?

לימודי קרימינולוגיה משלבים בתוכם תחומים רבים נוספים, כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה, ביולוגיה, מדעי ההתנהגות ועוד ועוד. לימודי קרימינולוגיה חוקרים את ההיבט החברתי של הפשע ואת ההיבט ההתנהגותי של הפושע, ובוחנים את הסיבות לפשעים השונים. לימודים אלה דנים בתיאוריות פסיכולוגיות שונות, וכן כוללים גם עבודה מחקרית המתבססת על מידע בנושא וסטטיסטיקות שונות. לימודי קרימינולוגיה מוצעים בשני מסלולים שונים, מסלול לתואר ראשון וכן מסלול לימודי תעודה. שני המסלולים כוללים את כל הידע הדרוש על מנת לעסוק בתחום זה באופן מקצועי בתום הלימודים.

לימודי קרימינולוגיה לתואר ראשון

לימודי קרימינולוגיה לתואר ראשון מוצעים בשיתוף גם עם מסלולי לימוד נוספים, כמו חברה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ועוד. במסגרת לימודים אלה נחשפים הסטודנטים לתחומי ידע רבים, המאפשרים להם ללמוד ולנתח את ההתנהגות הנורמטיבית, ומנגד לה את ההתנהגויות הסוטות, הקיימות בכל חברה. בעת בחינת התנהגויות אלו עוסקים הסטודנטים בנושאים הקשורים במניעתן, באופן הענישה המוצע מולן וכן בדרכי השיקום והטיפול. כל אלה נלמדים במסגרת של קורסים בנושאים שונים כמו פסיכולוגיה, חוק ומשפט פלילי, פסיכופתולוגיה, אלימות, עבריינות ומוסר, סטייה חברתית, תיאוריות בעבריינות ועוד. בתום לימודי קרימינולוגיה אלה יכולים הבוגרים להמשיך לתואר שני או להשתלב במגוון המסגרות השונות, כמו שרות בתי הסוהר, המשטרה, מכוני בילוש, מוסדות שיקום וגמילה וכדומה.

לימודי קרימינולוגיה במסגרת לימודי תעודה

לימודי קרימינולוגיה מוצעים במסגרת מסלול לימודי נוסף - מסלול של לימודי תעודה. לימודי תעודה אלה נמשכים שלוש שנים וסמסטר נוסף, הם מתקיימים אחת לשבוע וכוללים מגוון של תכנים שונים הקשורים בעבריינות ובסטיות חברתיות. לימודי תעודה אלה שמים דגש על הכרות עם תחום העבריינות ומאפייניו השונים, וכן הכרות עם הגופים העוסקים באכיפת החוק.

במסגרת לימודים אלה משתתפים הסטודנטים בקורסים כמו זיהוי פלילי, עבריינות נוער, סמים ואלכוהול, עבריינות מין, שחיתות ועוד. בתום הלימודים מקבלים הבוגרים תעודת התמחות בקרימינולוגיה ואכיפת החוק, ובמידה והם מעוניינים, יוכלו להשתלב במסגרת מלאה של לימודים לקראת תואר ראשון במדעי החברה והרוח.

כיצד לבחור את המסגרת הלימודית המתאימה ביותר?

בין אם אתם בוחרים במסלול של לימודי תעודה או מסלול לקראת תואר ראשון, מומלץ לכם לבקר בכמה מסגרות לימודיות שונות ולבחון כל אחת מהן לעומק. כדאי לכם להתייחס לתכני הקורסים השונים, לצוות ההוראה וגם לאווירה במקום. מומלץ לכם להשתתף ביום פתוח, במסגרתו מקבלים מידע רב באשר למסגרת הלימודית עצמה, ובאשר למסלול הלימודי הנבחר. זוהי דרך נפלאה לפגוש סטודנטים נוספים במקום, ולשמוע את חוות דעתם באשר ללימודים במסגרת זו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב